Tuesday 8 September 2015

Kerja luar dari bidang???

Assalamualaikum and very good morning, (but actually lagi setengah jam nak tengah hari dah.. hihihi)

*buat muka comel fikir ayat nak mula... huuurrmm...
dan - dan tengah buat muka comel nak fikir ayat call masuk... kita jawab dulu call .. okey sambung........
kerja luar dari bidang? maksudnya? apa dia?
Aku baru start kerja baru and baru jer 3 minggu lebih. korang agak - agak kerja apa yang aku dapat dengan kelulusan aku DIPLOMA IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Yes.. kerja dekat tadika mana? guru ke? kerja baru aku betul - betul di luar bidang . aku pegang jawatan as RECEPTIONIST CUM ADMIN ASSISTANT. hah? what? jauhnya lari... saya tak lari, saya tengah duduk jer ni awak sambil menaip..hihihi... yer.. semua yang jumpa aku tanya. Dah kerja ke? kerja apa? bila aku bagitahu kerja aku sekarang. Ramai akan cakap eerrr.. ambil early childhood tapi kerja lain. and ada juga cakap buat apa kau amik Early Childhood kalau kerja lain ? and sama dekat tempat aku sekarang. bila aku cakap SAYA NAK CARI PENGALAMAN DULU. then ada yang cakap macam pelik je nak cari pengalaman dekat sini.

*buat muka tahap hodoh fikir ayat lagi ... huurrmmm.... 

So what? salah ke aku belajar lain and kerja lain. Rasanya tak salah sebab kita hidup bukan untuk cuba and focus based on apa yang kita pernah ambil masa diploma or degree. Ada jugak jurusan kejururawatan tapi jadi guru tadika. Ambil course bussiness tapi jadi guru sekolah rendah. Bagi aku lah. Janganlah pelik kalau korang jumpa someone yang kerja bukan dalam bidang dia. Lagi - lagi kalau dia background earlychildhood education. Semua orang boleh timba pengalaman kan. Tapi, bersyukurlah siapa yang dapat kerja sama bidang dengan korg belajar dulu.. hahahhaa.. seriously.. aku rindu nak mengajar.. tapi.............. (ayat tergantung)

huurmm.. okey.. habis aku membebel.. sebab dah lama tak update.
Good Luck for your undertaking future. Good Luck for myself too..

*Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk datangnya dari saya. Keep in touch .. Wassalam..

No comments:

Post a Comment